Czy to struś pędziwiatr?, nie..., speedy gonzales, nie..., to może F16, też nieee..., a więc co....?
Prezentujemy państwu najładniejszy,
najszybszy, jednym słowem najlepszy pojazd w kategorii samochody
sportowe. Jest nim lexus SC, który wygrał jednogłośnie w naszym
głosowaniu. Okazał się nie tylko najlepszym japońskim samochodem w tej
kategorii, ale także wyprzedził konkurencje z zagranicy.
Opis:
Luksusowy, sportowy samochód (segment G) o nadwoziu coupe ze składanym
dachem produkowany od 1991 roku. Pierwsze cabrio-coupe Lexusa.
Koncepcja stworzenia auta tego typu pojawiła się w Toyocie w 1990 roku,
po udanej inauguracji marki Lexus. Dla Toyoty było to o tyle konieczne,
że sama również nie dysponowała wtedy modelem w tej klasie. Od początku
SC konstrukcyjnie spokrewniony jest z Toyotą Soarer. Od 2001 roku na
rynku obecna jest druga generacja SC. W 2006 roku model został poddany
face-liftingowi.
Dane techniczne:
moc maksymalna [KM/kw](obr/min): |
286/210 ( 5600) |
maks. moment obr. [kGm/Nm](obr/min): |
42.7/419 ( 3500) |
typ napędu: |
tylny |
skrzynia biegów: |
6 - biegowa, automatyczna-sekwencyjna |
przyspieszenie (od 0 do 100km/h [s]): |
6.4 |
prędkość maksymalna [km/h]: |
250 |
zużycie paliwa - cykl miejski [l/100km]: |
17.2 |
zużycie paliwa - cykl mieszany [l/100km]: |
11.4 |
zużycie paliwa - cykl pozamiejski [l/100km]: |
9 |
pojemność zbiornika paliwa [l]: |
75 |
emisja CO2 [g/km]: |
269 |
A o to jak się prezentuje nasz zwycięzca (zdjęcie poniżej):

Jeżeli nadal nie możecie się nadziwić tym cudem kliknij tutaj. |