Aleksander Denisiuk.Materiały Dydaktyczne PJA. Grafika Komputerowa

Instalacja i konfiguracja kompilatora oraz bibliotek jpegliblibargtable w systemie Windows. MSYS2 + MinGW-w64 + (Opcjonalnie) Code::Blocks

Jeżeli instalowałaś kompilator dla libpng, przejdź od razu do sekcji Instalacja bibliotek.

MSYS2

  1. Zainstaluj MSYS2, jak opisane w tutorialu dla OpenGL, rozdział MSYS2.

MinGW-w64

  1. Zainstaluj kompilator, make, zip oraz unzip jak opisane w rozdziałe MinGW-w64.

Instalacja bibliotek

  1. Zainstaluj libargtable:

     $ pacman -S mingw-w64-x86_64-argtable
  2. Zainstaluj jpeglib:

     $ pacman -S mingw-w64-x86_64-libjpeg-turbo

Testowy projekt

Wszystko już jest zainstalowane. Skompilujemy i uruchomimy testowy projekt.

  1. Tworzymy katalog dla projektu:

     $ mkdir JPEG
  2. Przechodzimy do tego katalogu:

     $ cd JPEG
  3. Pobieramy archiwum z projektem:

     $ wget http://users.pja.edu.pl/~denisjuk/gk/pliks/point.zip
  4. Rozpakowujemy:

     $ unzip point.zip
  5. Budujemy:

     $ make
  6. Odpalamy:

     $ ./point -i test.jpeg -o out.jpeg -f negate

    Program wygeneruje plik out.jpeg.

Uwaga

Code::Blocks (Opcjonalnie)

Do pisania kodu można użyć dowolnego edytora programistycznego. Jeżeli wolisz programować w IDE i nie masz ulubionego dla C, wypróbuj Code::Blocks.

Skorzystaj z instrukcji dla libpng. Weź pod uwagę, że Twoje biblioteki to jpeg oraz argtable2. A także to, że program wymaga opcji z wierza poleceń. Naucz się, jak podać opcję wiersza poleceń do programu, który jest odpalany w Code::Blocks.