BuiltWithNOF
Faza planowania

Omówienie:

    Podczas tej fazy zespół przygotowuję specyfikację funkcjonalności , przechodzi przez proces projektowania , przygotowuję plany pracy , szacuję koszty i sporzadza sprawozdania.

    Podczas wczesnej fazy planowania , zespół analizuję i dokumentuję wymagania. Te wymagania dzielą się na cztery kategorię:

          • wymagania biznesowe
          • wymagania użytkownika
          • wymagania dotyczące użytkowania
          • wymagania systemu

    Proces projektowania sprowadza się do stworzenia diagramów użycia , z których sporządza się specyfikację funkcjonalną

    Kolejną fazą jest aporządzenie planów działań przez poszczególnych członków zespołu , a nastepnie zebranie ich wszystkich i utworzenie glownego planu dzialania.Nastepnie czlonkowie zespolu ustalaja harmonogram dostarczenia poszczegolnych sprawozdan , i z wszystkich harmonogramow jest budowany jeden harmonogram projektu

 

Kamień milowy:

Zespół projektowy oraz użytkownicy zgadzają zię że pośrednie kapienie milowe zostały spełnione , terminy są realistyczne , role i odpowiedzialności są dobrze zdefiniowane.

Rola

Zadanie

Kierownik programu

  • koncepcja projektu
  • analiza wymagań biznesowych
  • plan komunikacji

Kierownik projektu

  • koncepcja i logika projektu
  • specyfikacja fumkcjonalnosci
  • główny plan i harmonogram projektu
  • budżet

Wytworca

  • ocena możliwości technologicznych
  • koncepcja i logika projektu
  • stworzenie planu/harmonogramu
  • szacunek wytworzenia

Trener

  • diagramy użycia
  • wymagania użytkownika
  • wymagania lokalizacji /dostępności
  • dokumentacja dla użytkownika/ plan szkoleń . harmonogram testów użyteczności , szkolenia

Tester

  • ocena projektu
  • wymagania testowania
  • plan/harmonogram testów

Kierownik Logistyki

  • ocena projektu
  • wymagania dotyczące użytkowania
  • plan/harmonogram deployment

Sugerowane kamienie pośrednie:

  • Sprawdzenie technologi
  • Określne specyfikacj funkcjonalnej
  • Stworzenie głównego planu
  • Stworzenie głównego harmonogramu
  • Stworzenie środowiska do wytworzenia i testowania

Produkty:

  • specyfikacja funkcjonalności
  • plan zarządzania ryzykiem
  • główny plan i harmonogram projektu

[MSF] [model procesów projektu (Process Model)] [model zespolu projektowego] [Cykle zycia iprojektu] [Faza okreslania wizji] [Faza planowania] [Faza tworzenia] [Faza stabilizacji] [Faza wdrożeniai]