ZOO w C++
Program jest napisany w języku C++. Zawiera jedynie tekstowy interfejs użytkownika. Jest to swego rodzaju baza danych.
Zbiera on informacje o zwierzętach mieszkających w wyimaginowanym zoo. Umożliwia także wprowadzania krzyżówek zwierząt,
np. KotoBociana (genetycznego mutanta otrzymanego w wyniku szalonych eksperymentów dyrektora zoo).
Opis zadania i wymagań wobec projektu został sprecyzowany w następujący sposób:
“Pewien bardzo porządny dyrektor ZOO wpadł na pomysł zwiększenia liczby wystawianych zwierząt. Ponieważ jednak było to
ZOO dość duże, i tak naprawdę zawierało już wszystkie znane ludziom zwierzęta, dyrektor postanowił "dorobić" kilka
gatunków krzyżując już posiadane np. połączył węża i jeża uzyskując drut kolczasty, itp. Wprowadzenie tych jakże
interesujących zwierząt podreperowało finansową kondycję ZOO i teraz TY masz stworzyć odpowiednie oprogramowanie, które
będzie zawierało następujące elementy:
- bazę danych (plik), wraz z abstrakcyjną klasą definiującą rodzaje dostępu do tej bazy
- hierarchiczną strukturę zwierząt, które będą stacjonowały w ZOO. Należy zaimplementować przynajmniej
9 różnych gatunków, z czego 3 będące wynikiem eksperymentów genetycznych
- tekstowy interfejs umożliwiający:
- wprowadzanie nowych zwierząt (w ramach istniejącej hierarchii)
- modyfikowanie parametrów zwierząt
- usuwanie zwierząt
- wyświetlanie stanu zoo z możliwością sortowanie po polach zwierząt
- zachowanie i odczytanie bazy danych (z pliku i do pliku)
Tworząc powyższy program należy pamiętać, że:
- wszystkie zwierzęta maja pewne pola (cechy) wspólne i każde zwierze ma pala charakterystyczne dla swojego gatunku
- implementacja klas powinna zostać rozbita na pliki nagłówkowy (*.h) oraz implementacji (*.cpp)
- pisząc program zlecony musimy podporządkować się wymaganiom odbiorcy (...)
- źródła programu zostaną przekazane osobom trzecim do dalszego rozwoju, a co się z tym wiąże należy przygotować
komponenty programu zgodnie z posiadaną wiedzą w zakresie zarządzania pamięcią, polimorfizmu, hermetyzacją i
wykorzystania operatorów
- sposób przechowywania danych w programie musi zakładać możliwość dodawania bliżej
nieokreślonej ilości zwierząt.”
W dokumentacji możesz znaleźć kod źródłowy programu wraz z komentarzem. Ponieważ dokumentacja jest bardzo obszerna,
zajmuje około 1MB. Dlatego przy wolnym połączeniu internetowym strona może się długo ładować.
Jeśli mimo to chcesz zobaczyć pełną dokumentację (kod źródłowy z komentarzem)
kliknij tutaj!
Jeśli chcesz zobaczyć diagram aplikacji stworzony w UML (Universal Modeling Language)
kliknij tutaj!
Jeśli chcesz ściągnąć tę aplikację na swój komputer, przejdź do strony
"Pobierz >> Moje Projekty".
|