ZOO w C++

Program jest napisany w języku C++. Zawiera jedynie tekstowy interfejs użytkownika. Jest to swego rodzaju baza danych. Zbiera on informacje o zwierzętach mieszkających w wyimaginowanym zoo. Umożliwia także wprowadzania krzyżówek zwierząt, np. KotoBociana (genetycznego mutanta otrzymanego w wyniku szalonych eksperymentów dyrektora zoo).

Opis zadania i wymagań wobec projektu został sprecyzowany w następujący sposób:

“Pewien bardzo porządny dyrektor ZOO wpadł na pomysł zwiększenia liczby wystawianych zwierząt. Ponieważ jednak było to ZOO dość duże, i tak naprawdę zawierało już wszystkie znane ludziom zwierzęta, dyrektor postanowił "dorobić" kilka gatunków krzyżując już posiadane np. połączył węża i jeża uzyskując drut kolczasty, itp. Wprowadzenie tych jakże interesujących zwierząt podreperowało finansową kondycję ZOO i teraz TY masz stworzyć odpowiednie oprogramowanie, które będzie zawierało następujące elementy:

  1. bazę danych (plik), wraz z abstrakcyjną klasą definiującą rodzaje dostępu do tej bazy
  2. hierarchiczną strukturę zwierząt, które będą stacjonowały w ZOO. Należy zaimplementować przynajmniej 9 różnych gatunków, z czego 3 będące wynikiem eksperymentów genetycznych
  3. tekstowy interfejs umożliwiający:
    • wprowadzanie nowych zwierząt (w ramach istniejącej hierarchii)
    • modyfikowanie parametrów zwierząt
    • usuwanie zwierząt
    • wyświetlanie stanu zoo z możliwością sortowanie po polach zwierząt
    • zachowanie i odczytanie bazy danych (z pliku i do pliku)

Tworząc powyższy program należy pamiętać, że:

  1. wszystkie zwierzęta maja pewne pola (cechy) wspólne i każde zwierze ma pala charakterystyczne dla swojego gatunku
  2. implementacja klas powinna zostać rozbita na pliki nagłówkowy (*.h) oraz implementacji (*.cpp)
  3. pisząc program zlecony musimy podporządkować się wymaganiom odbiorcy (...)
  4. źródła programu zostaną przekazane osobom trzecim do dalszego rozwoju, a co się z tym wiąże należy przygotować komponenty programu zgodnie z posiadaną wiedzą w zakresie zarządzania pamięcią, polimorfizmu, hermetyzacją i wykorzystania operatorów
  5. sposób przechowywania danych w programie musi zakładać możliwość dodawania bliżej nieokreślonej ilości zwierząt.”


 

W dokumentacji możesz znaleźć kod źródłowy programu wraz z komentarzem. Ponieważ dokumentacja jest bardzo obszerna, zajmuje około 1MB. Dlatego przy wolnym połączeniu internetowym strona może się długo ładować.

Jeśli mimo to chcesz zobaczyć pełną dokumentację (kod źródłowy z komentarzem) kliknij tutaj!

Jeśli chcesz zobaczyć diagram aplikacji stworzony w UML (Universal Modeling Language) kliknij tutaj!

Jeśli chcesz ściągnąć tę aplikację na swój komputer, przejdź do strony "Pobierz  >>  Moje Projekty".




WSTECZ