Szanowni Państwo, Serdecznie zapraszamy na Seminarium organizowane przez Laboratorium Web Mining PJWSTK "Gaduły czy Pragmatycy, czyli kim są Polscy Internauci" Eliza Bujnowska, Gemius S.A. Czwartek, 11 marca 2010, 15:00, sala Senatu PJWSTK Abstrakt: Segmentacja użytkowników Internetu to odpowiedź firmy Gemius na niesłabnące zainteresowanie reklamodawców charakterystyką Internautów. Innowacyjność badania polegała na oderwaniu się od powszechnie panującego opisu społeczno-demograficznego. Do wyodrębnienia grup użytkowników wykorzystano profile behawioralne bazujące na wcześniejszym zachowaniu w sieci. Technicznie marketingowe zagadnienie segmentacji Klientów sprowadza się do wykorzystania jednej z metod klasyfikacji bez nadzoru - analizy skupień (ang. data clustering). W czasie prelekcji przedstawione zostaną najciekawsze wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Gemius w 2005 roku. Ponadto opisane zostaną wykorzystane metody: hierarchiczna analiza skupień oraz algorytm K-średnich oraz sposoby przygotowania projektów typu data mining w biznesie (od przygotowania danych do prezentacji końcowych wyników). Serdecznie zapraszamy, Marcin Sydow Mariusz Pikuła (sekretarz seminarium) Laboratorium Web Mining PJWSTK