Oto 1 zadanie programistyczne dla studentow - GRA W ZYCIE Gra w Zycie jest symulacja odbywajaca sie na prostokatnej pokratkowanej planszy. Kazda kratka jest pusta lub zawiera krope, ktora reprezentuje zywego osobnika. Populacja zywych osobnikow zmienia sie z pokolenia na pokolenie wg. nastepujacych regul: 1. jesli zywy oosbnik ma co najwyzej jednego zywego sasiada, to umiera z samotnosci. 2. jesli zywy osobnik posiada co najmniej czterech zywych sasiadow, to umiera z przeludnienia. 3. jesli zywy osobnik posiada co najmniej dwoch i co najwyzej trzech zywych sasiadow, to przezywa. 4. w pustej kratce rodzi sie zycie, jesli sasiaduje ona z dokladnie 3 kratkami zawierajacymi zywe osobniki. Sasiadami kratki sa wszystkie 8 kratek je otaczajace. Studenci powinni napisac program symulujacy gre w zycie. Na wejsciu nalezy podac rozmiar planszy nxm, tak zeby miescila sie ona na ekranie monitora (slabsi moga z gory przyjac rozmiar planszy, np. 15x15), a nastepnie polozenie osobnikow poczatkowej populacji. Nastepnie program powinien na wcisniecie klawsza spacji przechodzic od populacji do populacji. Wcisniecie k powinno konczyc symulacje. Plansza powinna byc wypisywana tesktowo. Pokazcie studentom jak czyscic ekran i jak rysowac kratownice (rysowanie kratownicy moze nie byc dla nich trywialne). Mysle, ze studenci powinni sie uporac z tym programem do polowy maja. Programy powinny byc skomentowane. Darujmy sobie dokumentacje. Nie mam nic przecwiko temu, zebyscie na omowienie tego zadania poswiecili cale cwiczenia.