przeanalizuj kod: gdzie się tworzy VBO, gdzie VAO i co to w ogóle jest?
w jaki sposób zostało zaprogramowano, że Esc kończy pracę?
Jako rozwiązanie w tym i kolejnych zadaniach trzeba przysłać archiwum wygenerowane poleceniem make zip.
opcje linkera dla Code::Blocks w systemie Windows: -lglfw3 -lglew32 -lopengl32 jak na rysunku
opcje linkera dla Code::Blocks w systemie Linux: -lX11 -lglfw -lGL -lGLU -lGLEW
zmienna DEBUG w ustawianiach Code::Blocks na rysunku
(6
punktów) Napisz program, wyświetlający kolejno (po naciśnięciu spacji) wypełnioną gwiazdę oraz okrąg. Kolor wybierz z poniższej tabeli, gdzie . Utwórz w programie dwa VAO.
kolor
0
czerwony
1
zielony
2
niebieski
3
żółty
4
czarny
5
fuchsia
6
cyan
7
brązowy
8
oliwkowy
9
pomarańczowy
Dla wypełnionej gwiazdy użyj jednego wachlarza trójkątów o środku w centrum gwiazdy (GL_TRIANGLE_FAN). Tego obrazka po lewej nie trzeba implementować. Czy wiesz, jak działa GL_TRIANGLE_STRIP?
Okrąg zrób za pomocą linii (GL_LINES, GL_LINE_STRIP lub GL_LINE_LOOP — do wyboru).
Dodanie nowego obiektu:
Tablice wierzchołków i kolorów w funkcji Initialize() obiektu.
Polecenie renderowania w funkcji Draw() obiektu.
Rejestracja obiektu w window.h.
Uzupełnienie funkcji InitModels() klasy Window.
Uzupełnienie funkcji Run() klasy Window.
Termin oddania zadań:
klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów