Aleksander Denisiuk. Materiały dydaktyczne PJWSTK

Geometryczne przekształcenia obrazów

  1. .. (Powrót)
  2. geometry.zip Wykorzystaj dany projekt i napisz program w C, który wykonuje na obrazie wybrane transformacje geometryczne. Obraz wejściowy jest określany w wierszu poleceń opcją --input-file infile. Działania i jego parametry są określane w opcjach. Obraz wyjściowy powinien zostać zapisany do pliku, określonemu opcją --out-file outfile. Program powinien wykonać jedną podaną operację, zapisać wynik i zakończyć pracę. Możesz założyć, że infile zawsze jest poprawnym plikiem JPEG. W testach zawsze będą podawane poprawne opcje. Skompilowany program powinien się nazywać geometry (w wersji na Windows geometry.exe). Lista przekształceń i odpowiednich opcji dana jest poniżej.
  3. flip.jpg (2 punkty) --filter flip --axis a — odbicie względem osi a: --axis x odbicie pionowe, --axis y odbicie poziome (jak na obrazku po lewej)
  4. rotate.jpg (4 punkty) --filter rotate --direction d — obrót o 90° w kierunku d: --direction left obrót w lewo, --direction right obrót w prawo (jak na obrazku po lewej)
  5. image/svg+xml Dodanie nowego parametru wiersza poleceń:
    1. Deklaracja zmiennej globalnej na początku programu.
    2. Inicjalizacja odpowiedniej struktury w funkcji main. Zwróć unwagę na końcówkę funkcji inicjalizacji: 0 — argument opcjonalny, 1 — wymagany.
    3. Uzupełnenie tablicy argtable. Zmienna end powinna zostać ostatnią.
    4. Ustawienie dla parametru opcjonalnego wartości domyślnej.
    5. Odczytanie wartości z odpowiedniej struktury.
  6. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów