Aleksander Denisiuk. Materiały dydaktyczne PJWSTK

Algorytmy rastrowe

  1. .. (Powrót)
  2. uwaga.jpg W tym zadaniu jako rozwiązanie trzeba przysłać dwa pliki: writepng.c, Makefile. Ewentualnie mogą dojść inne pliki *.c oraz/albo *.h.
  3. pngcw.zip Pobierz projekt, który tworzy plik png. (Tu i do końca semestru obrzek jest linkiem do projektu.) Przeanalizuj kod, skompiluj, uruchom. Projekt kompiluje się poleceniem make i tak ma zostać przy rozbudowie projektu. W razie potrzeby zmodyfikuj Makefile.
  4. initpng.png (2 punkty) Uzupełnij projekt, aby w pliku znalazły się twoje inicjały, zamodelowane jako wieloboki. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm Bresenhama rasteryzacji odcinka, uzupełnij procedurę process_file i wykorzystaj model inicjałów z poprzedniego zadania
  5. circle.png (2 punkty) Dodaj do obrazka okrąg (bądź elepisę) dookoła inicjałów. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm rasteryzacji okręgu (bądź elipsy)
  6. fill.png (2 punkty) Wypełnij różne obszary obrazka w dowolne kolory. Podpowiedź: zaimplementuj algorytm wypełnienia czterospójnego obszaru
  7. Termin oddania zadań:
    • klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
    • domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów