Postprocessing
- .. (Powrót)
(4
punkty) Zrób sobie zdjęcie około swojej latarni. Można oddać sam render.
Układ okien Compositing
- Ctrl+Shift+Click wyświetla wyjście z noda w nodzie
Viewer Node
- Warto podzielić okno
Compositor
i ustawić po prawej Image Editor
z wyjściem Viewer Node
- Dodaj zdjęcie z greenscreenem, przeskaluj je i przesuń
- Użyj obrazu rendera i nodu
Mix
aby zmienić rozmiar płótna w greenscreenie - Tymczasowo można ustawić wartość
factor
w nodzie Mix
na ½. Pamiętaj, aby po ustawieniu obrazka przywrócić 1.
- Dodaj nod
Keying
i wybierz kolor do filtrowania - Ustaw maskę
Garbage Matte
- Dodaj nody
Dilate/Erose
oraz Blur
, aby poprawić granicę maski filtrującej - Dopasuj barwę z greenscreena do tej z rendera
- Użyj nodu
Blur
aby trochę rozmyć render - Na koniec użyj nodu
Color Balance
do ostatecznej korekcji zdjęciaLift
podkręca ciemne barwyGamma
koryguje barwy średniej tonacjiGain
reguluje fragmenty rozjaśnione
(1 punkt) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:- Image Reference
- Edit Mode: Skróty 1, 2, 3
- Ekstrudowanie
- Edge Select Mode: Skrót Shit+Alt+Click
- Clamp Overlap
- Usuwanie pokrywających się wierzchołków
- Połączenie okien
- Zmiana rozmiaru kamery na podglądzie
- Ustawienie kamery
- Obrót dookoła lokalnej osi
- Zmiana posypki na losowych obiektach
- Skrót R,R
- Zmiana koloru polewy
- Zmiana nazw obiektów
- Materiał do talerza
- Od tego zadania proszę przysyłać same rendery
(1 punkt) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:- Tekstura nieba: World=>Surface=>Color=>Sky Texture
- Zmiana ekspozycji: Render Settings=>Color Management=>Exposure
- Słońce: Rotation, Elevation, Size
- Przesuwanie blatu i ściany
- Snapping Mode: Skróty G, B
- Usunięcie Ścian
- Inset: Skrót I w Edit Mode
- Materiał dla jednej ściany
- Intensywność słońca
- Import kolekcji
- Instalacja dodatków
- Termin oddania zadań:
- klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
- domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów